Spørsmål og svar

Spørsmål: Kan alle trene på Exerto?
Svar: Ja, på Exerto har vi programmer for de fleste. Det er timer både med og uten bruk av treningsutstyr, og det er timer innen flere kategorier som kondisjon, styrke, yoga og dans. Du finner også spesialtimer som eksempelvis ryggtrening, godt voksne, gravide og de som vil trene med babyen etter fødsel.

Spørsmål: Trenger jeg noe treningsutstyr for å trene på Exerto?
Svar: På Exerto er det programmer både med og uten bruk av treningsutstyr. Det eneste vi anbefaler deg er å investere i et par gode sko for å unngå skader.

Spørsmål: Hvor mye bør jeg trene?
Svar: Hvor ofte og hvor mye du bør trene er avhengig av ditt mål med treningen og hvilken form du er i. Generelt anbefaler vi som et minimum at du trener 30-45 minutter 3 ganger i uka og at du kombinerer både styrke og kondisjon.

Spørsmål: Hvordan betaler jeg for å være medlem?
Svar: Når du melder deg inn registrerer du kredittkortet ditt og blir trukket en fast sum hver måned. Dette trekket skjer via PayPal som garanterer en sikker betaling.

Spørsmål: Kan jeg melde meg ut igjen når jeg vil?
Svar: Ja, på Exerto er det ingen bindingstid eller innmeldingsavgift. Du har også 14 dagers angrefrist. Om du melder deg ut igjen i løpet av disse 14 dagene får du pengene tilbake.

Spørsmål: Hvordan avslutter jeg medlemskapet?
Svar: Når du er innlogget kan du avslutte medlemskapet under «Mitt medlemskap» som du finner på øverste meny.

Spørsmål: Hvordan trener jeg til treningsfilmene?
Svar: Treningsfilmene spilles av mens du er inne på nettsiden og du trener til programmene med musikk og instruktør foran din datamaskin, nettbrett eller telefon, eventuelt kobler den til TVen (mer informasjon under Tekniske tips).

Spørsmål: Fungerer det å trene på Exerto?
Svar: Svaret er ja! Treningsprogrammene er utarbeidet av høyt kvalifiserte instruktører med lang erfaring, og du finner programmet tilrettelagt for deg som er opptatt av f.eks. vektkontroll, kondisjon, trim og styrke. Du får også råd og veiledning for å få størst mulig effekt og utbytte av treningen i forhold til ditt behov.

Spørsmål: Kan jeg få hjelp når jeg trener på Exerto?
Svar: Ja som medlem på Exerto hjelper vi deg med alt fra hjemmesidene til treningen.

Spørsmål: Hvor finner jeg informasjon om betingelsene for medlemskap og hva dere lagrer om meg?
Våre betingelser og håndtering av informasjonen om deg som medlem finner du her: http://exerto.no/betingelser/

Tekniske tips:

Har du prøvd å koble datamaskinen din til TV?
På nyere TVer er det enkelt å koble til din datamaskin. Vi har også god erfaring med avspilling fra mobiltelefon/ nettbrett til TV via ChromeCast og AppleTV, enkelt og praktisk. Virker det litt vanskelig, spør din TV eller data forhandler om de kan hjelpe deg.

Jeg har registrert medlemskap, men får ikke tilgang til filmene
Dersom du har registrert ‘Gratis medlemskap’ har du kun tilgang til filmene som ligger i kategorien ‘Gratis’.
Har du registrert fullt medlemskap og opplever at du ikke får tilgang, anbefaler vi å tømme cache/ hurtigminne i nettleseren. Trykk tastene beskrevet her og last deretter inn Exerto.no sidene på nytt:
Windows: Ctrl + Shift + Del
Mac:
+ Shift + r

Skjermsparer
Noen opplever at skjermspareren kommer på mens man trener, det kan du enkelt gjøre noe med.
La musepekeren stå på bakgrunnsbildet på datamaskinen din, klikk høyre musetast og velg «Egenskaper» fra menyen som kommer opp.
Klikk på fanen «Skjermbeskytter», her kan du stille antall minutter det skal gå før skjermspareren slår seg på. Trener du 30 min programmer kan du stille den til for eksempel 32 min.

Mobiltelefon og nettbrett
Exerto.no kan brukes på mobile enheter som telefoner og nettbrett. Opplever du problemer anbefaler vi å prøve en annen nettleser, vi har god erfaring med Chrome.

Hakking/ stopp under avspilling
Vi har erfart at noen av våre medlemmer opplever hakking eller stopp i filmene selv om de skal ha god båndbredde. Disse problemene skyldes normalt kapasiteten eller kvaliteten på bredbåndet hos deg eller din Internett leverandør. Det kan f.eks. være at flere bruker bredbåndet samtidig med deg eller at Internett leverandøren har kapasitetsproblemer.

Her er et par tester du kan kjøre for å sjekke kapasitet og til en viss grad kvalitet på bredbåndet ditt (anbefaler å kjøre testene når du oppplever problemer med Exerto.no):

Det kan også hjelpe med en opprydding og oppgradering av PCen. Under Start – Programmer – Tilbehør – Systemverktøy finnes et program som heter Diskopprydding. Dette programmet kan hjelpe deg med å fjerne unødvendige filer på PCen din og dermed øke hastigheten. Etterpå kan det være lurt å kjøre programmet Diskdefragragmentering som ligger på samme sted.

Forøvrig anbefaler vi å ha «Automatisk oppdatering av Windows» på.